Incepe ziua cu un mic dejun cu fructe deshidratate

Incepe ziua cu un mic dejun cu fructe deshidratate

Desi pot fi servite in orice momental al zilei, fructele uscate sunt servite cu mare placere la micul dejun. In cadrul primei mese din zile, acestea pot fi inserate in numeroase combinatii. Spre exemplu, alaturi de un iaurt sau in laptele cu cereale de dimineata poti sa ai parte de o masa bogata in calciu si zinc incepand de la prima ora a diminetii. Aportul energetic pe care fructele uscate il aduc organismului va fi resimtit pe intreaga perioada a zilei.

Desi ele sunt dulci la gust si au un continut mai ridicat de zahar decat fructele proaspete, ele sunt si o modalitate prin care sa tineti sub control insulina secretata in organism. Procesul de deshidratare prin care fructele trec creste considerabil concentratia de nutrienti, inclusiv minerale si vitamine. Aceasta concentratie de nutrienti se responsabila de cantitatea de energie pe care organismul o are pe parcursul unei zile. Ca si exemplu, intre o portie de fructe proaspete si una de fructe deshidratate, cele din urma impulsioneaza corpul cu o cantitate de energie de patru ori mai mare.

Totusi asta nu inseamna ca trebuie sa renuntati la alimentele proaspete. Fructele uscate reprezinta doar o suplimentare a unor substante de care organsimul are nevoie, insa nu vor intruni complet toate necesitatile acestuia. Unele dintre ele vor trebui sa fie preluate si din fructele proaspete. Alegerea pentru ceea ce consumati in unele momente ale zilei trebuie sa se faca in functie de ceea ce organismul va transmite ca are nevoie.

O dieta sanatoasa cu fructe deshidratate

O digestie corecta este atuul principal cu care vine organismul in ajutor atunci cand incepem o dieta. Acest lucru nu ne exclude pe noi ca principali responsabili pentru modalitatea in care digestia noastra functioneaza. Pentru o digestie normala trebuie sa oferim organismului alimentele imbogatite in substante de care acesta are nevoie si sa-l ferim de ceea ce ii face rau.

Fructele uscate intr-o dieta sunt extrem de utile, dat fiind senzatia de satietate pe care o ofera. Cu 100 de grame de fructe uscate, consumate spre finalul zilei, s-ar putea ca organismul nici sa nu va mai ceara ultima masa, respectiv cina. Unele dintre cele mai indragite fructe uscate in cadrul unei diete sunt caisele, fructele de padure si prunele pentru ca se potrivesc foarte bine in mai multe combinatii. Nu este o regula ca aceste fructe pot fi consumate exclusiv la micul dejun, ci din contra. Mestrii in arta culinara ne arata faptul ca fructele uscate pot ajunge in combinatii de succes si langa preparate din carne.

Pe langa beneficiile aduse unei diete sanatoase si echilibrate, consumul de fructe deshidratate sustine de asemenea si sanatatea oaselor. Osteoporoza, boala cu care se lupta nenumarate persoane si pentru care organismul solicita suplimentare cu calciu, fier, zinc si magneziu, poate fi prevenita in masura in care corpul primeste constant aceste substante. De asemenea, studiile efectuate de-a lungul timpului au demonstrat faptul ca aceste fructe reprezinta si o sursa de vitamina B si potasiu.